mijn verhaal in het kort

Stel jezelf voor aan de hand van de vooropgestelde vragen. Wanneer je jezelf hebt voorgesteld wordt je automatisch verplaatst naar de groep "Leden" en heb je toegang tot het gehele forum.
Forumregels
Probeer onderstaande vragen zo duidelijk mogelijk te formuleren. Dit om de veiligheid van het forum en de leden te garanderen.

Lotgenoten: (indien je jezelf beschadigd)

Hoe ben je op dit forum terecht gekomen:
Wat is je relatie met zelfbeschadiging of automutilatie:
Wat verwacht je van dit forum:
Ben je op dit moment in behandeling of heb je professionele hulp:
Vertel nog wat meer over jezelf: (Bijvoorbeeld je leeftijd en hobby's)[/color]

Familie en omstaanders: (indien iemand in je nabije omgeving zich zelf beschadigd)

Hoe ben je op dit forum terecht gekomen:
Wat verwacht je van dit forum:
Hoe kunnen we jou helpen of naar wat ben je op zoek:
Plaats reactie
aventurijn
Newbie

Bericht door aventurijn »

Hallo iedereen,

- Ik heb dit forum ontdekt via het forum "Leef mee". Ik was op dat forum een tijd geleden, op en af gedurende jaren, actief. Ik was niet minder actief omdat ik me beter voelde (al heb ik wel positieve veranderingen in mijn leven). Ik heb privé contact met een lid ervan. Dat lid zou niet begrijpen dat ik verder schrijf (Deze checkt nog af en toe het forum). Ik wou via een PM aan een van de moderators ervan vragen om mijn naam te veranderen, maar zag toen dit forum vermeld. Deze leek me meer te beantwoorden aan mijn huidige toestand.
- Sinds mijn 18e ongeveer heb ik op en af last van een eetstoornis. Ik ben intussen boven de 40. Ik weet niet over welke vorm het gaat. Ik ga intussen een tijdje naar een psycholoog, maar we zijn er nog niet aan toe gekomen om daarop in te gaan. (De psychiater bij wie ik 6 jaar lang ging, heeft de eetstoornis alsmaar geminimaliseerd en zelfs afgewimpeld.)
Ik zie al een tijdje een eetstoornis ook als zelfbeschadiging. Ik meen te begrijpen dat het hier ook het geval is.
(Wanneer ik erover lees, heb ik het gevoel dat het bij mij wisselt tussen boulimia en eetbuistoornis. Ik ga vaak proberen om de effecten van mijn eetbui teniet te doen, maar ook doe ik vaak niets dan schuldgevoelens hebben.)
- Ik hoop via echte ervaringen beter te begrijpen van waar het komt, wat ik er aan kan doen en waar ik de geschikte hulp kan vinden.
- Ik ben niet specifiek in behandeling voor een eetstoornis. Ik heb in die richting stappen gezet maar door vele onderliggende problemen is het er nog niet van gekomen. Ik heb vaak uitstelgedrag. Samen met mijn psycholoog zoek ik nog steeds naar wat er mis gaat. (Ik heb o.a. last van een persoonlijkheidsstoornis, een angststoornis, een laag zelfbeeld, een probleem met emotionele regulatie, ADD, … )
- Zoals eerder vermeld, ben ik boven de 40. Ik ben de alleenstaande ouder van een kindje voor wie ik uit mijn problemen wil geraken.
Ik had enkele hobby's maar ik kom tot niets meer. Ik worstel al om de alledaagse taken af te krijgen (eten op tafel krijgen, was, vaat, minimale schoonmaak, administratie).

Alvast bedankt me te aanvaarden op het forum.

Vriendelijke groeten,

Aventurijn

Dit onderwerp heeft 6 antwoorden

U moet een geregistreerd lid en aangemeld zijn om de antwoorden in dit onderwerp te bekijken.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie